tisdag 8 oktober 2013

Dagens "Feel Good" uppgift


Njut av resan, inte bara målet 



När jag bestämde mej för att tävla i fitness funderade jag egentligen inte så mycket på själva tävlingsdagen. Visst var mitt mål att ställa mej på scenen men lika mycket var målet att klara hela resan dit, alla månader, veckor och dagar före. Det var också därför jag tror att jag faktiskt klarade av att komma i tävlingform och ställa mej på scenen - för jag njöt av resan dit och när jag väl stod där på scenen var det inte just det ögonblicket som fick mej att växa som människa utan de utmaningar jag stått inför under resan som tagit mej dit.


Så många gånger säger vi "Bara skolan är slut DÅ ska jag börja leva. Bara jag gått ner mina 5 kilo, DÅ kommer jag vara nöjd över mej själv. Bara jag får det jag vill ha, DÅ kommer jag vara lycklig" Och missförstå mej inte, visst är det superkul när man uppnår sina mål! Men det viktiga är ändå inte den belöningen du fått av målet du uppnått utan den kunskap, det självförtroendet och den självdisciplinen du fått längs vägen dit!

Egentligen är detta ingen uppgift i sig utan bara en liten påminnelse till dej som kämpar mot dina mål. Njut av vägen dit, ta vara på varje dag och varje ny utmaningen du möter! Resan mot ett mål du har kanske inte är så enkel, vägen är krokig ibland. Men var tacksam för det, för det är just den krokiga vägen som kommer göra dej ännu starkare!