måndag 14 oktober 2013

Tävlingsplaner och vad som händer just nu

Just nu är jag inte jättenoga med kosten, jag äter allt och lite till kan man säga. Jag äter vad jag känner för men ser till att få i mej allt protein jag behöver. Sakta men säkert ska jag återgå till hälsosammare kostvanor. Men så länge målet inte är att gå ner i vikt kommer jag nog att njuta av lite gott nu som då. 

 Målet just nu är att bygga så mycket muskelmassa jag kan på kort tid eftersom planen är att tävla i april igen. Jag vill inte stressa på slutet med dieten och riskera att behöva gå på nån extrem hård-deff så tänker i god tid innan tävlingen i sakta mak skära ner på kalorierna. Därför har jag inte så mycket tid på mej att lägga på mej muskelmassa.

Varför sparar jag inte tävlandet till hösten då om jag vill hinna bygga muskler? Tja, helt enkelt för att jag är supersugen på att komma upp på scenen igen! Vill tävla igen så snabbt som möjligt medan jag har det färskt på minnet och förbättra alla små felsteg jag gjorde förra gången. Jag hoppas ändå att det kommer synas skillnad på benmusklerna, ska jobba stenhårt för att de ska växa! Jag kommer heller inte deffa ner mej lika mycket som förra gången då vikten var alldeles för låg. Lite mera hull får det vara.