tisdag 22 maj 2012

Lets be better than you were yesterday

Det är såhär det ska gå till! 
Från Robbes blogg:

"06:00. Klockan ringer.. Ögonen är torra och vill åka fast igen. Tar första steget ur sängen och kliver upp. Jag tar fram min "goal plan". Siktar in mig mot målet.Taggar till. Fixar min frukost på äggröra, banan, smörgås, omega3 + multivitaminer. Medans jag käkar tar jag fram träningsdagboken. Ser vilka vikter jag lekte med förra veckan. Fokuserar mig redan nu på att detta pass skall jag vara starkare. Jag skall lyfta mer. Jag måste! Jag fokuserar på hur det kommer 1-2 reps mera idag. TAGGAR TILL! Du tävlar inte mot någon annan än dig själv. Inte mot killarna som är starkare än dig på gymmet, inte bodybuildarna som tränat 10 år längre än dig, inte mot någon annan än dig själv! Today.. Let's be better than you were yesterday.. Always!"