onsdag 16 maj 2012

Onsdag

Så var denna lite konstiga arbetsdag avslutad. Har nämligen jobbat 10:00 - 21:30. Men inte i streck, har haft 4 timmars paus där emellan och då var jag på Fitness pilates. Väldigt skönt! Jag gillar variantionen mellan svettiga, tunga pass och lugna pilates/yoga/bodybalance där man gör rörelserna långsamma och uppmärksammar varenda muskel i rörelserna, lägger fokus på andningen, på inre magmuskulaturen och på lugnet. Det mår jag bra av!

Idag har jag bl.a gjort  2x fotvård, 1x vaxning, 4x frans&brynfärgning, 1x ansiktsbehandling.

Och så vill jag presentera min gröt utan gröt (?). Jag vet inte vad jag ska kalla det men det är ungefär en blandning mellan gröt, ostkaka, äppelkaka och pannkaka. Vääääldigt gott enligt mej!

Mixa grynost, kvarg, ägg, kardemumma, kanel, sötningmedel/socker/honung. Skiva ett äpple. Stek kvargsmeten och rör om emellanåt så att det blir en röra. I med skivat äpple och värm upp lite till. Servera med kanel och ringla lite honung över. Mumsigt!