tisdag 12 juni 2012

Fitness Pilates

Mamma hörde av sig här på morgonen och frågade om jag ville hänga med på ett pilates-pass. Visst ville jag det! På med mjukiskläder, en vattenflaska i handen och så iväg mot Lady Line. Efter ett lugnt, skönt pilates-pass med fokus på andningen och inre muskulaturen känner jag mej som en ny människa. Ett skönt sätt att börja dagen på!


Tackar också mina fina läsare för kommentarerna på förra inlägget. Det verkar som att ni förstått min bloggs meningen med att ta hand om sin kropp och vårda sitt inre och att det samtidigt är mer än tillåtet att också ta hand om sitt yttre. För visst är det synd att det idag enligt vissa inte verkar gå att ta hand om alla sidor av sig själv. 


Gör saker som gör dig lycklig, ät mat som kroppen mår bra av, släng på dig ett rött läppstift om du känner för det, låt inte negativa människor påverka dig, rör på dig för att ge din kropp styrka och smidighet, stilla ditt sinne och fyll det med positiva tankar och tro på att livets motgånger finns till för att ge dig lärdomar och styrka. Och kom ihåg att le!