måndag 11 juni 2012

Svar på fråga - Sebamed

Fråga: jag har nyss hittat ett nytt märke som heter "sebamed", har du någonsin testat dessa produkter och vad tycker du om dem?

Svar: Jo, jag har testat en del produkter från Sebamed och jag har varit nöjd med de produkter jag testat. Jag gillar att de är pH-balanserade, alltså har ungefär samma pH-värde som huden vilket stabiliserar hudens naturliga skyddsbarriär och balanserar huden.  Vad jag förstått det innehåller de heller inga parabener.


Nu senast har jag provat Sebamed Clear Face Cover anti-spot cream som jag köpte på Centralapoteket här i Vasa och den har fungerat riktit bra. Man lägger den på finnar som ploppat upp så försvinner de snabbare. Den är färgad och till för att också täcka över finnen vilket inte fungerar så jättebra eftersom den är lite för mörk men jag har använt den till natten mest. 


Från Akneserien som heter Clear Face finns också Moisturizing Care Gel som innehåller Aloe Vera som är väldigt läkande för huden. Den innehåller inte heller så många ingredienser vilket jag ser som ett gott tecken. 


Ansiktsvattnet ur Clear Face innehåller rätt så mycket alkohol så denna skulle jag endast rekommendera för dig med riktigt fet och oren hud. En känslig hud kan lätt bli irriterad och huden kan också bli uttorkad vilket ger signaler till talgkörtlarna att producera ännu mera fett vilket då endast försämrar tillståndet. En idé är att endast använda denna på problemområden och inte i hela ansiktet. Jag vet inte hur det är med Classic-serien men Clear Face doftar rätt stark så kanske inte något för doftkänsliga.


En kräm ur deras "Classic" serie som heter "Moisturizing Cream" innehåller mineralolja som kan täppa till porerna men jag hittar inte så många andra produkter i serien som innehåller mineraloljan. 


Enligt mej en av de bättre hudvårdsserierna från apoteket!


Här kan ni läsa en grundlig recesion av Clear Face- produkterna från en tjej som varit nöjd med dessa.