söndag 3 juni 2012

Hur du räddar huden efter en utekväll



Det är fest och du ska vara lite extra fin. Några extra lager med foundation och puder åker på. Samtidigt blir det lite varmt av allt dansande, huden svettas och du kanske bättrar på med mera puder. Dessutom dricker och äter du antagligen rätt ohälsosamma drycker och måltider. Allt detta leder ofta till några nya finnar och trött och glåmig hy.  


Att inte tvätta av sig sminket efter en utekväll finns inte i min värld. Jag går aldrig och lägger mej med smink på efter en sån utekväll som jag just beskrivit. Huden har redan fått nog med stryk. Istället tar jag till dessa knep för att vakna upp med en strålande hy:


1. Rengör huden noggrant två gånger med ansiktsrengöring


2. Ifall peelingen står nära till hands brukar jag skrubba snabbt med den för att få bort alla sminkrester och annat smuts som kan ha samlat sig på huden


3. Ansiktsvatten återställer hudens ph-värde, friskar upp och förbereder huden för krämen


4. Nu plockar jag fram Acnex och paddar på nya finnar som råkat dyka upp under kvällen (brukar alltid komma minst en ny för mej). Acnex finns på apotek och är bra mot acne och fet hud. Dock ganska starkt så jag brukar bara använda det när jag verkligen behöver.
RS_c-vitamin


5. Smörjer in ett c-vitaminserum från Rosenserien som fungerar som en energikick åt huden, sen på med en lätt fuktighetskräm och så är det bara att gå och sova!



Nästa dag är huden som ny igen!