fredag 22 juni 2012

Oviktiga funderingar

Så var det midsommar. Jag som hade tänkt sova läääänge idag för att orka vara uppe hela/halva natten. Jag undrar när jag senast sov längre än till 8? Det är både bra och dåligt att vakna tidigt. Det är skönt att få mycket gjort från morgonen och aldrig behöver stressa men det är inte så bra då jag blir så tidigt trött på kvällen istället. Vanliga jobbdagar gör det ju inget men när det är lite festligare tillfällen hade man ju gärna velat orka hålla upp ögonen längre än till 1-2 tiden.


Jag vet egentligen inte varför jag alltid vaknar totalt pigg runt 6-8 tiden. Nästan varje morgon har jag den där "det är julafton"-känslan. Alltså att man flyger upp ur sängen, känner sig allmänt lycklig och ivrig inför vad dagen har att erbjuda (Sen blir man lite otålig att vänta 4-5 timmar på att Robin ska vakna, haha).


Vädret verkar lovande för denna dag. Solsken och fågelkvitter, precis som det ska va på midsommar. Vi kommer att fira denna dag på en villa tillsammans med många härliga människor och kommer sen hem imorgon. Då hoppas jag på att åka en sväng till bergö (Robbe hänger du med?).